Subject: RE: Rakke lubjatehas
From: "Urmo Karu" <[email-masked]>
To: "Kaidi Rand", "RAM Info"
Date: Fri, 31 Jan 2025 15:47:22 +0200

Rahandusministeerium

Lugupeetud Kaidi Rand

Kahjuks Te ei ole mulle antud teemal rohkem tagasisidet andnud. Kas
käesolevaks hetkeks on korstnale ekspertiis tehtud ja võimalik nende
tulemustega tutvuda? Kas tulemustest lähtuvalt olete võtnud või planeerite
võtta kasutusele meetmeid ohutuse tagamiseks?

Lugupidamisega

Urmo Karu

ehitiste ohutuse ekspert

+372 667 2102 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla 10a, 10122 Tallinn

From: Urmo Karu
Sent: Wednesday, September 25, 2024 4:39 PM
To: Kaidi Rand <[email-masked]>
Subject: RE: Rakke lubjatehas

Lugupeetud Kaidi Rand

Peagi on möödumas aasta kui ma Teiega antud teemal suhtlesin.

Palun Teilt infot, et kas olete ekspertiisi tellimise osas ka jõudnud
mingisuguse tulemuseni ja vastu võtnud otsused mis objektist edasi saab?

Lugupidamisega

Urmo Karu

ehitiste ohutuse ekspert

+372 667 2102 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
<https://ttja.ee/> www.ttja.ee

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Endla 10a, 10122 Tallinn

From: Urmo Karu
Sent: Friday, November 24, 2023 3:03 PM
To: 'Kaidi Rand' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Rakke lubjatehas

Lugupeetud Kaidi Rand

Konkreetselt ettevõtte või isiku põhiselt ma ei oska Teile soovitusi anda.
Küll aga ma selgitaksin, et ehitise auditi tellimisel tuleks arvestada
järgmisi nõudeid. Ehitusseadustiku § 24 lg 2 p 8 sätestab, et ehitise
auditi tegemiseks peab pädev isik tõendama vastava kvalifikatsiooni
olemasolu. Alates 01.01.2018 on ehitise auditi tegemise pädevus
määratletud vastavasisulise kutsetunnistuse olemasoluga. Vastav
kutsestandard määratleb, et ehitiste ekspertiiside tegemise pädevus on
isikul, kellele on omistatud volitatud ehitusinseneri, tase 8 ja kellele
on väljastatud ehitise auditeerimise pädevust tõendav kutsetunnistus.
Lisaks alates 29.11.2018 hakkas kehtima ehitise auditi kutsestandard.
Vastav kutsestandard määratleb, et ehitiste auditeid võib teha ka oma
pädevuse piires diplomeeritud ehitusinseneri, tase 7, kellel on
väljastatud ehitise auditeerimise pädevust tõendav kutsetunnistus.

Nõuetele vastav audit fikseerib ehitise tehnilise seisukorra. Samuti
hindab nõuetekohane audit võimalikke ehitise tehnilist seisukorda
mõjutavaid asjaolusid. Ühtlasi määratleb nõuetele vastav audit asjakohased
meetmed ehitise tehnilise seisukorra stabiliseerimiseks ja parandamiseks,
et tagada eesmärgipärane kasutusjärgne ohutus.

Nõuetekohase valdkondliku pädevusega isiku leidmiseks soovitan pöörduda
kutsekoja registri poole (kutsekoda.ee), kus on ülevaade
kutsestandarditest ja pädevatest isikutest. Asjakohase pädevusega isikute
ja ettevõttete nimekirja saate leida ka majandustegevuse registrist
(mtr.ttja.ee).

Lisaks eelöeldule edastan Teile ka tutvumiseks Väike-Maarja Vallavalituse
poolt tellitud ekspertarvamuse mis valmis mais 2021. Loodetavasti on see
abiks edasiste tegevuste planeerimiseks. Kas siis uue täiendava auditi
tellimiseks või vajalike tööde planeerimiseks.

Ma ise olen kohapeal käinud kahel korral detsembris 2020 ja juulis 2022.
Info kirja lisas.

Palun ka mind teavitada kui olete mingisugused edasised tegevused paika
pannud.

Lugupidamisega

Urmo Karu

ehitus- ja raudteeosakonna ehitiste ohutuse ekspert

+372 667 2102 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |

 <https://ttja.ee/> www.ttja.ee | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve
Amet

Endla 10a, 10122 Tallinn

From: Kaidi Rand < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, November 16, 2023 9:11 AM
To: Urmo Karu < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Rakke lubjatehas

Tere

Rääkisime telefonisti Rakke Lubjatehase tornist. Palun andke infot, kelle
poole võiks ekspertiisi tellimiseks pöörduda.

Parimat

 <http://www.fin.ee/>  <http://>

Kaidi Rand

riigivara nõunik | Haldustalitus

5690 9433 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn |
<http://www.fin.ee> www.fin.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.